תפריט מכללת ידע

דף הבית » דיני עבודה » אכיפה » כתבי אישום הוגשו כנגד חברות שעסקו כקבלני כח אדם

מאמרים חדשים

מס הכנסה – מידע למעסיקים

חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 סוג המידעמידע בנושא מס הכנסהתאריך26.3.2024 חוק

קרא עוד »

הנחיות פיקוד העורף החל משבת 13.4.24

מאמרים קשורים לנושא: “חרבות ברזל” הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני הנחיות פיקוד העורף לקיום

קרא עוד »
ארכיון
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

כתבי אישום הוגשו כנגד חברות שעסקו כקבלני כח אדם

בעקבות ביקורות שערך מינהל הסדרה ואכיפה בזרוע העבודה, הוגשו כתבי אישום כנגד חברות שפעלו כקבלני כוח אדם למפעילי עגורנים ללא רישיונות כחוק וכנגד נושאי משרה רלוונטיים וכן כנגד מי שהתקשרו עימם לקבלת השירותים.

כתב אישום הוגש כנגד חברת מרום גמה בע"מ, העוסקת באספקת שירותי כח אדם ובין היתר, באספקת מנופאים לאתרי בנייה שונים. החברה עסקה בכך ללא רישיון כדין ממשרד העבודה, וזאת בניגוד לחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כח אדם. כתב אישום הוגש גם כנגד הבעלים ומנכ"ל החברה על הפרת חובת פיקוח.

חברת מרום גמה סיפקה כח אדם בתחום המנופאים למספר גורמים שגם כנגדם וכנגד בעלים ונושאי משרה בכירים בהן, ננקטו הליכים בגין התקשרות עם קבלן כח אדם ללא רישיון כדין. המדובר בעוסק מורשה ושלוש חברות: א.ש.י. פרשקובסקי, שיר ויהל נדל"ן, ח. מיתר לבניין בע"מ וגוטליב אחריות בבנייה.

חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם קובע כי קבלני כוח אדם בתחום העגורנאות (מנופאים) נדרשים לרישיון ממשרד העבודה. קבלתו מותנית בתנאים הקבועים בחוק, במטרה לאפשר למינהל לפקח על העסקת העובדים בחברה למען הבטחת קיום זכויותיהם הסוציאליות.

יודגש, כי החוק קובע סנקציה פלילית לא רק כנגד הקבלן הפועל ללא רישיון, אלא אף כנגד המזמין המתקשר עם קבלן שפועל ללא רישיון. האחריות הפלילית שמוטלת על מזמיני השירות נועדה להגן על עובדי הקבלן הנמנים על האוכלוסיות המוחלשות במשק.

גם כנגד חברת א.ג. סער הנדסה וניהול פרויקטים בע"מ הוגש כתב אישום על שעסקה כקבלן כח אדם וסיפקה עגורנאיםללא רישיון כנדרש בחוק. בנוסף, ביקורת שערך האגף לאכיפה פלילית במינהל הסדרה ואכיפה העלתה כי החברה אף הפרה זכויות עובדים: היא שילמה לעובד שכר נמוך משכר המינימום הקבוע בצו הרחבה בענף הבנייה, בניגוד לחוק שכר מינימום. כמו כן, ניכתה החברה משכרם של עובדיה עבור קרנות ההשתלמות והפנסיה, אך לא העבירה את הכספים לייעדם במועד הקבוע בחוק ובמקרים מסוימים אף לא מעבירה אותם כלל, בניגוד לחוק הגנת השכר. מדובר בעבירות שהתבצעו בנסיבות מחמירות; כתב אישום הוגש גם כנגד המנכ"ל על שהפר את חובתו לעשות כל שניתן למנוע את העבירה.     

כתבי אישום נוספים הוגשו כנגד חברת סטליס פלסטר פרוז'קטס בע"מ מהרצליה, חברה העוסקת בין היתר בביצוע עבודות בנייה ומתן שירותי כח אדם בתחום המנופאות וכנגד 2 הבעלים והמנהלים של החברה על הפרת חובת פיקוח; ביקורת של האגף לאכיפה פלילית העלתה כי החברה התקשרה עם חברת "ב.ר. אטיאה חברה לבניין בע"מ" וסיפקה לה שירותי כח אדם, מבלי שהיה ברשותה רישיון, בניגוד לחוק.

בעקבות סדרת חקירות שניהל מינהל הסדרה ואכיפה, מתחילת שנת 2021 הוגשו 24 כבשי אישום כנגד חברות קבלן בתחומי כח אדם, שמירה וניקיון שפעלו ללא רישיון ו-36 כתבי אישום כנגד מזמינות שירות שהתקשרו עם קבלנים ללא רישיון.

הסכום הכולל של הקנסות במסגרת גזרי הדין שניתנו על עבירות על חוק קבלני כח אדם עומד על כחצי מיליון ש"ח.

ראש אגף אכיפה פלילית במינהל הסדרה ואכיפה בזרוע העבודה, מר איל אסף: "נמשיך ונפעל לאכיפת חוקי העבודה של האוכלוסיות המוחלשות, בדגש על עובדי הקבלן. קבלת רישיון ממשרד העבודה לפעול כקבלן כח אדם או קבלן שירות בתחומי אבטחה וניקיון הנה הצעד הראשון והבסיסי להתקיימותו של פיקוח מוסדר של זכויות העובדים.  נדגיש כי ישנה חשיבות לכך שכל מזמין שירות המתקשר עם קבלן כוח אדם או שירות יבדוק את תוקף רישיונו באתר המשרד, וזאת בנוסף – אך לא במקום – לדרישה של הצגת מסמך הרישיון מהקבלן עצמו".

התובעת הראשית של זרוע העבודה, עו"ד גלי לוי: "תחום קבלני כוח האדם הוא תחום בו ההליכים הינם פליליים בלבד לאור החשיבות שיש לכך. אנו רואים שלעיתים לנושא הרישום מתווספות עבירות נוספות בתחום דיני העבודה וכאשר הקבלן אינו תחת משטר רישוי העובדים פחות מוגנים. ניהול ההליכים הפליליים כנגד הגורמים המפרים את חוקי העבודה הינו חשוב להגנה על עובדים שיכולת המיקוח שלהם נמוכה בדרך כלל. יחד עם זאת, הסטנדרטים הבסיסיים וההסדרה שהמחוקק קבע מהווים את המינימום הכרחי שיש לעמוד עליו, בפרט ביחס לכתבי אישום בהן מתבצעות מספר רב של עבירות ובנסיבות מחמירות בגינן, מטבע הדברים, נדרוש ענישה משמעותית ומרתיעה יותר".

עוד מאמרים

מס הכנסה

מס הכנסה – מידע למעסיקים

חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 סוג המידעמידע בנושא מס הכנסהתאריך26.3.2024 חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה),… נפתחה מערכת

קרא עוד »
חרבות ברזל

הנחיות פיקוד העורף החל משבת 13.4.24

מאמרים קשורים לנושא: “חרבות ברזל” הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני הנחיות פיקוד העורף לקיום התקהלויות, מקומות עבודה ופעילויות חינוכיות. כך… עדכון עליית: שכר המינימום

קרא עוד »
ניוזלטר

עדכוני פסיקה וחקיקה מרץ 2024

לקוחות נכבדים, להלן עדכוני פסיקה וחקיקה מהחודש החולף.   עוד מאמרים בנושא… עדכוני פסיקה וחקיקה מרץ 2024 עדכוני פסיקה וחקיקה פברואר 2024 עדכוני פסיקה וחקיקה

קרא עוד »

    תוכן עניינים