תפריט מכללת ידע

דף הבית » זכויות עובדים » הליך שיתוף ציבור במלאת עשור להגברת האכיפה של דיני העבודה

מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

הליך שיתוף ציבור במלאת עשור להגברת האכיפה של דיני העבודה

הקדמה

במלאת עשור לחקיקת החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה התשע"ב-2011 ובמטרה לבחון את עוצמות השינוי שיצר החוק, קיים המינהל הליך שיתוףציבור עם בעלי עניין המושפעים מהחוק ועוסקים בו: ארגוני מעסיקים, מייצגי מעסיקים, ארגוני עובדים, ארגוני חברה אזרחית העוסקים בזכויות עובדים, מומחי עובדים, מומחיאקדמיה לדיני עבודה, קליניקות משפטיות, בית דין לעבודה ועוד.

מינהל ההסדרה ואכיפת חוקי העבודה

מינהל ההסדרה ואכיפת חוקי העבודה שבזרוע העבודה במשרד הכלכלה אמון על קידום ההעסקה הוגנת והשמירה על זכויות עובדים באמצעות הסדרת ואכיפת חוקי העבודה, בדגש על הגנה על עובדים מוחלשים, ובכללם עובדים בשכר נמוך ובהעסקה קבלנית. המינהל פועל בקרב מעסיקים ועובדים להגברת המודעות לזכויות ולחובות בהתאם לחוקי העבודה.

ביוני 2012 נכנס לתוקפו החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה התשע"ב- 2011, מקור החוק בחוסר התאמה שנוצר במהלך שנים ארוכות בין מערך ההסדרה והאכיפה של שוק העבודה לבין המציאות המשתנה בשוק העבודה עצמו ובתפיסות של השחקנים השותפים ליחסי עבודה. החוק נותן מענה לשינויים שחלו בתפיסות של השחקנים הראשיים בשוק העבודה, בדרישה הגוברת בציבור להגנה יתרה על העובדים, כמו כן, בציפיות המעסיקים הנורמטיביים להגנה מפני תחרות לא שוויונית עם מפרי חוק לצדם. זאת בנוסף, לציפיית מזמיני השירות לתיחום האחריות שלהם בהתאמה למה שבאמת מצוי בשליטתם.

במטרה להגביר ולייעל את אכיפת דיני העבודה הורחבו סמכויות מינהל ההסדרה והאכיפה ע"י יצירת כלי אכיפה חדשים ואפקטיביים וכן, תיחם את האחריות של מזמין השירות לזכויות של עובדי הקבלן המוצבים אצלו, בתחומי השמירה האבטחה, הניקיון וההסעדה. וכן, הסדרת עיסוק בודק השכר המוסמך ותרומתו לאסדרה מגיבה.

במלאת עשור לחקיקת החוק ובמטרה לבחון את עוצמות השינוי שיצר החוק, קיים המינהל הליך שיתוף ציבור עם בעלי עניין המושפעים מהחוק ועוסקים בו: ארגוני מעסיקים, מייצגי מעסיקים, ארגוני עובדים, ארגוני חברה אזרחית העוסקים בזכויות עובדים, מומחי אקדמיה לדיני עבודה, קליניקות משפטיות, בית דין לעבודה ועוד. כלי השיתוף המרכזי בתהליך היה שאלון מקוון. נוסף עליו, התהליך כלל מפגש התייעצות פיזי פנים-ארגוני ושני מפגשי התייעצות מקוונים פתוחים לציבור בעלי עניין. מסמך זה מסכם את תהליך השיתוף ומפרט ממצאים ותובנות מתוכו.

זרוע העבודה

8-2048x652
התפטרות של עובדת בעקבות הצבת מצלמות במקום העבודה

סע”ש 29245-04-18 התפטרות של עובדת בעקבות הצבת מצלמות במקום העבודה בית הדין קבע: התפטרות בשל הצבת מצלמות...

2-2048x652
הוכחת קיומו של קשר סיבתי בין אירוע מוחי שארע לתובע לבין פיטורין לאלתר ממקום עבודתו

ב”ל (ת”א) 61869-07-21 רוני מדמוני נ’ המוסד לביטוח לאומי מאת: עו”ד מור פפיר כהן הרקע העובדתי התובע, ילדי...

1-1-2048x652
עובדת פוטרה בשל אמירות נגד חיילי צה”ל – בית הדין ביטל את פיטורי העובדת

בית הדין ביטל את פיטורי העובדת והבהיר-ראוי כי מעסיק יקבע כללים ברורים בנוגע להתבטאויות פוליטיות מאת:...

פיטורים
הרקע לפיטורים ולהתפטרות והזכות לשימוע

מבוא עובדים לא חייבים לנמק את ההודעה על ההתפטרות, אך במקרה של התפטרות עקב הרעת תנאים מומלץ להתריע מראש...

 (3)
מדריך למעסיק לסיום יחסי עבודה

מדריך זה מיועד לסייע למעסיקים לנהל בצורה מקצועית והוגנת תהליכי פיטורים, התפטרות ופרישה לפנסיה המדריך...

    תוכן עניינים