תפריט מכללת ידע

דף הבית » בלוג » דיני עבודה וחשבות שכר

מאמרים חדשים

מס הכנסה – מידע למעסיקים

חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 סוג המידעמידע בנושא מס הכנסהתאריך26.3.2024 חוק

קרא עוד »

הנחיות פיקוד העורף החל משבת 13.4.24

מאמרים קשורים לנושא: “חרבות ברזל” הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני הנחיות פיקוד העורף לקיום

קרא עוד »
ארכיון
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

בקרת שכר - דיני עבודה

דיני עבודה וחשבות שכר

תחום דיני עבודה הינו רחב ונוגע לזכויות עובדים ומעסיקים.

התחום מעגן את יחסי העובד והמעביד הוא כולל חוקים, צווים, תקנות, הסכמים קיבוציים ועוד. מעסיקים רבים מתקשים להבין מהן זכויותיהם וחובותיהם ולכן חשוב לפשט את הדברים ולעשות בהם סדר.

חוזה עבודה – הסכמי עבודה מהווים את העוגן ביחסי עובד מעביד. חוזה העבודה מתאר את היחסים החוזיים שבין המעסיק לעובד ועליו להיות מנוסח כהלכה.

ניסוח נכון של חוזה העבודה והחלת כל הסעיפים הרלוונטיים הינם בעלי חשיבות רבה.

לדוגמא, במידה וההסכם לא כולל סעיף לגבי היכולת של המעסיק לקזז כספים כלשהם משכר העובד, במידת הצורך, הרי שהוא לא יוכל לעשות זאת מאוחר יותר. ניסוח חוזה העבודה צריך להתבצע בליווי וייעוץ של גורמים משפטיים וזאת על מנת להגן על המעסיק מפני תביעות שונות ובמטרה למנוע נזקים.

זכויות סוציאליות – על המעסיק להכיר מהן הזכויות הבסיסיות המגיעות לכל עובד המועסק על ידו.

זכויות אלה כוללות: קבלת שכר מינימום הקבוע בחוק, תשלום דמי הבראה לאחר שנת עבודה, מתן 12 ימי חופשה בשנה, הפרשה לפנסיה, תשלום דמי מחלה, שעות נוספות, חגים ושבתות.

כל חריגה מהחוק לגבי זכויות בסיסיות אלה, עלול לחשוף את המעסיק לתביעה ולכן יש להקפיד ולפעול בהתאם לדיני העבודה.

פיצויי פיטורין – כל עובד שפוטר זכאי לפיצויי פיטורין על פי חוק. חשוב לבחון כל מקרה לגופו ויש לבדוק האם חישוב הפיצויים אמור לכלול בונוסים, עמלות, החזקת רכב, משכורת 13 וכו'.

מומחים לדיני עבודה וחשבות שכר

על המעסיקים חלה חובה להכיר את דיני העבודה והחוקים המעגנים את זכויותיהם וחובותיהם שלהם ושל עובדיהם וזאת על מנת להימנע מהפרת זכויות, מחלוקות וסכסוכים העלולים להוביל לתביעות ונזקים.

 "בקרת שכר" הוקמה בשנת 2002 ומספקת שיטות וכלים מתקדמים לניהול מיטבי של המשאב האנושי בארגונים.

צוות המומחים שלנו כולל חשבי שכר, רואי חשבון, מחלקת קשרי לקוחות וכלכלנים הבקיאים בתחום דיני עבודה שיסייעו בידכם בצמצום חשיפות משפטיות ובניהול ארגוני ופיננסי נבון ויעיל שיוביל לצמיחה ושגשוג פיננסיים ומקצועיים.

עוד מאמרים

מס הכנסה

מס הכנסה – מידע למעסיקים

חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 סוג המידעמידע בנושא מס הכנסהתאריך26.3.2024 חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה),… נפתחה מערכת

קרא עוד »
חרבות ברזל

הנחיות פיקוד העורף החל משבת 13.4.24

מאמרים קשורים לנושא: “חרבות ברזל” הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני הנחיות פיקוד העורף לקיום התקהלויות, מקומות עבודה ופעילויות חינוכיות. כך… עדכון עליית: שכר המינימום

קרא עוד »
ניוזלטר

עדכוני פסיקה וחקיקה מרץ 2024

לקוחות נכבדים, להלן עדכוני פסיקה וחקיקה מהחודש החולף.   עוד מאמרים בנושא… עדכוני פסיקה וחקיקה מרץ 2024 עדכוני פסיקה וחקיקה פברואר 2024 עדכוני פסיקה וחקיקה

קרא עוד »

    תוכן עניינים