תפריט מכללת ידע

דף הבית » בלוג » הלנת שכר

מאמרים חדשים

בודק שכר מוסמך

בודק שכר מוסמך ממלא תפקיד מכריע בהבטחת שחברות עומדות בתקנות ומנהלות תיעוד מדויק של תגמול

קרא עוד »
ארכיון
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

בקרת שכר - הלנת שכר

הלנת שכר

הנתונים מראים כי כרבע מהישראלים תבעו את מעסיקיהם בגין הלנת שכר. בחלק מן המקרים מדובר בהלנת שכר מכוונת, אולם ברבים מהמקרים, המעסיק אינו מודע לכל חובותיו שלו ולכל זכויותיו של העובד.

טעויות בחישובים שונים שנעשו ללא כוונה תחילה, עלולים לסבך את המעסיק מבחינה חוקית ולכן חשוב כי כל מעסיק יכיר את החוק היטב ואת הדרכים להימנע מטעויות אלה.

מודעות, אחריות והכרת חוק זכויות העובדים

על המעסיקים להבין כי כל טעות בחישוב דמי חופשה, פנסיה, פיצויים או שעות נוספות עלול לחשוף אותם לתביעה בגין הלנת שכר.

הלנת שכר הינה עבירה פלילית העלולה להוביל להטלת קנסות כבדים ולעונשים נוספים. הכלל הראשון למניעת מצבים של הלנת שכר על ידי המעסיק הוא ידיעת החוק. כל מנהל ומעסיק שאינו בקיא ברזי החוק, עלול לעבור על דיני העבודה ולשלם על כך מחיר יקר.

כך לדוגמא, פיטורים בקיזוז נזקים כתוצאה מרשלנות בעבודה אינם חוקיים, אלא במידה וכך קבע בית המשפט. הלנת שכר יכולה להתרחש גם במקרים בהם המעסיק חושב ומניח כי הוא פועל כשורה. לדוגמא, על המעסיק להעביר את התשלום החודשי עד ה – 9 בחודש העוקב. ישנם מקומות עבודה שאינם מקפידים על מועד זה ומדובר על שכר מולן ועילה לתביעה.

כלים מקצועיים להתנהלות עסקית נכונה ובניית חוקת עבודה

על המעסיק להכיר את זכויות העובדים ואת חובותיו כלפיהם. הלנת שכר עלולה להוביל לסנקציות חמורות שנועדו להרתעה מפני הישנות המצב. האחריות המוטלת על המעסיק הינה במישור האזרחי והפלילי והוא עשוי להיות מחויב לשלם פיצויי הלנת שכר גבוהים בהתאם לחוק הגנת השכר וכן קנסות כבדים.

חברת בקרת שכר הינה חברה מובילה וותיקה המתמחה בבקרה מקצועית על הוצאות הארגון, בבניית חוקת עבודה ובהתנהלות ארגונית נכונה המסייעות ביציאה ממשברים בדרך לצמיחה ושגשוג עסקיים ופיננסיים.

צוות המומחים שלנו כולל: עורכי דין מומחים בדיני עבודה, חשבי ובודקי שכר מוסמכים, רואי חשבון בכירים, יועצי מס ועוד, כל אלה יסייעו בידכם בצמצום חשיפות משפטיות ובהתנהלות ארגונית נכונה ונבונה.

עוד מאמרים

פרסומים

שעון קיץ 2024: מתי מזיזים את השעון? כל התשובות לקראת המעבר – פורסם באתר ישראל היום

בסוף השבוע הבא ישראל עוברת לשעון קיץ, כל מה שצריך לדעת לקראת המעבר • בדקנו מה בכלל הביא להחלטה להחליף את השעון – ומהן השלכותיה.

קרא עוד »
מס הכנסה

דע זכויותיך וחובותיך במס הכנסה

דף זה מרכז את מדריכי "דע זכויותיך וחובותיך במס הכנסה" לשנים האחרונות: דע זכויותיך וחובותיך – הקובץ השלם לשנת 2023 קבצים להורדה דע זכויותיך וחובותיך

קרא עוד »
מס הכנסה

זכויות העובד העצמאי מול מס הכנסה

מדרגות מס הכנסה מדרגות מס הכנסה מתעדכנות מדי שנה ולפיהן נקבע מס הכנסה בהתאם לגודל ההכנסה ולנתונים נוספים מדרגות המס מופעלות על בסיס הכנסה שנתית ולא

קרא עוד »

    תוכן עניינים