תפריט מכללת ידע

מאמרים חדשים

בודק שכר מוסמך

בודק שכר מוסמך ממלא תפקיד מכריע בהבטחת שחברות עומדות בתקנות ומנהלות תיעוד מדויק של תגמול

קרא עוד »
ארכיון
מרץ 2024
אבגדהוש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

זיכוי בגין קרוב נטול יכולת במוסד

סעיף 44 לפקודת מס הכנסה 

חשוב! יש להבדיל בין נקודות זיכוי ובין זיכויים.

נקודות זיכוי ניתנות באופן שכל נקודת זיכוי שווה 219 ₪.

זיכויים ניתנים באופן חישובי, כאשר חישוב של כל זיכוי משתנה לפי נוסחה מותאמת. בנושא זה נעסוק בזיכויים, שאינם על דרך נקודות, אלא בצורה של חישוב.

סעיף 44 לפקודת מס הכנסה: 

"בחישוב הכנסתו החייבת של יחיד תושב ישראל שהוא או בן זוגו שילם בשנת המס בעד החזקתם במוסד מיוחד של ילד, בן זוג או הורה משותקים לחלוטין, מרותקים למיטה בתמידות, עיוורים או בלתי שפויים בדעתם, וכן בשל החזקת ילד עם מוגבלות שכלית-התפתחותית במוסד מיוחד, יותר לו זיכוי ממס של 35% מאותו חלק מהסכומים ששילם העולה על 12.5% מהכנסתו החייבת. שר האוצר רשאי לקבוע בתקנות תנאים לזכאות לזיכוי ממס על פי סעיף זה".

לצורך קביעת הזכאות להטבה זו, צריכים להתקיים מספר תנאי סף. נדרשת עמידה מלאה בתנאים על מנת לקבל את הזיכוי.

תנאי הסף שצריכים להתקיים:

  1. קירבת העובד לנטול היכולת: אם העובד או בן זוגו משלם למוסד עבור מי מקרובי המשפחה האמורים בלבד, הוא יכול להיות זכאי לזיכוי במס. אם התשלום למוסד הינו עבור קרובי משפחה אחרים, המשלם לא יהיה זכאי לזיכוי ממס.
  2. חובה לשהות במוסד: קרוב המשפחה חייב להיות במוסד. אם קרוב המשפחה לא שוהה במוסד, אין תחולה לסעיף ולא תהיה זכאות לקבלת זיכוי לפי סעיף זה.
  3. בדיקת הכנסות של נטול היכולת השוהה במוסד: יש לבצע בדיקת הכנסות של נטול היכולת שנמצא במוסד (ולא של האדם שמשלם), כמו הכנסות מפנסיה, השכרת דירות וכו'. בגדר הכנסתו של נטול היכולת נכללות גם הכנסות פטורות וגם הכנסות שאינן פטורות.

סכום ההכנסות לגבי יחיד הוא 170,000 ש"ח לשנה, ולגבי זוג – 272,000 ש"ח בשנה.

אם ההכנסות של נטול היכולת גבוהות מהתקרה האמורה, לא יתקבל זיכוי בידי הקרוב. הרציונל: אם ההכנסות של נטול היכולת עולות על סכומים אלו, ניתן להניח שהוא יכול לממן את התשלומים למוסד בעצמו, ואין צורך שקרוב המשפחה יממן זאת.

אופן חישוב הזיכוי:

35% X (הסכומים ששולמו למוסד – 12.5% x ההכנסה של המשלם)

ההכנסה של המשלם בסעיף זה היא רק הכנסה חייבת, כלומר לא כולל הכנסות פטורות.

עוד מאמרים

מדריכים

מדריך לשכירים שהם גם עצמאים

מדריך זה מרכז מידע למי שעובדים במקביל כשכירים וכעצמאים למצב בו אדם הוא עצמאי ושכיר גם יחד עשויות להיות השלכות על זכויותיו מול המעסיק, מול מס

קרא עוד »
ניהול שכר

בודק שכר מוסמך

האם נמאס לך מהמאבק המתמיד לשמור על השכר של החברה שלך? האם אתה מוצא את עצמך אבוד בתוך ים של גיליונות אלקטרוניים מבלבלים ותקנות מס

קרא עוד »
ניהול שכר

ניהול שכר

בעולם שבו חלוקת העושר ממשיכה להיות נושא לוויכוח, חיוני לשפוך אור על ההיבטים שמתעלמים ממנו לעתים קרובות שמעצבים את הנוף הכלכלי שלנו. כיום, אנו צוללים

קרא עוד »
מס הכנסה

עדכונים

מאת: עו”ד רינת טבאי שכר המינימום צפוי לעלות בשנת 2024 בהתאם לחוק, שכר המינימום מתעדכן אחת לשנה בחודש אפריל וזאת כתוצאה מהצמדת שכר המינימום לשכר הממוצע במשק. נכון ליום

קרא עוד »

    תוכן עניינים