תפריט מכללת ידע

דף הבית » זכויות עובדים » מיליון ₪ קנס לחברת ניקיון שהפרה זכויות עובדים

מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

מיליון ₪ קנס לחברת ניקיון שהפרה זכויות עובדים

בעקבות כתב אישום שהגיש משרד העבודה והרווחה:
קנס של 1 מיליון ₪ על חברת ניקיון שהפרה זכויות עובדים.


בנוסף, חתמה החברה על כתב התחייבות בסך של 1,130,000 ₪ להימנע מביצוע העבירות הנ"ל למשך 3 שנים.

בעקבות חקירה של האגף לאכיפה פלילית במינהל הסדרה ואכיפה נמצא כי חברה העוסקת בניהול ואחזקת מבנים בע"מ ומנהלה ביצעו מספר עבירות על חוקי עבודה סוציאליים כלפי ארבעה מעובדיה במשך מספר חודשים.  העבירות שביצעה החברה הינן אי תשלום שכר מינימום לעובדות (אי תשלום שכר בכלל), ניכוי כספים מתלושי שכר של העובדות ואי העברתם ליעדם ואי תשלום פדיון ימי חופשה. בנוסף לעבירות אלו, החברה פעלה כקבלן שירותי ניקיון ללא רישיון קבלן, בניגוד לחוק העסקת עובדים על ידי קבלן כוח אדם. מדובר בחב' ניקיון שתחום עיסוקה העיקרי היה אחזקה, ניהול מבנים ומתן שירותי ניקיון לוועדי בתים. בעקבות זאת הגיש עוה"ד יצחק ששון, מטעם הלשכה המשפטית במשרד העבודה, כתב אישום כנגד החברה ומנהלה.

בהתאם לכך, נגזר על החברה קנס של 954,900 ₪ בגין עבירות אלו. מתוכו, בגין עבירה על חוק שכר מינימום- 542,400 ₪ ובגין ניכויים ואי העברה- 376,500 ₪. בנוסף, חוייבה החברה לחתום (באמצעות מנהלה) על כתב התחייבות בסך של 1,130,000 ₪ להימנע מביצוע העבירות הנ"ל שבהן הורשע וזאת למשך 3 שנים. מנהל החברה הורשע בביצוע העבירות האמורות ובמסגרת הסדר טיעון ונגזר עליו קנס בסך 40,000 ₪ וכן התחייבות להימנע מביצוע עבירות למשך 3 שנים בסכום של 116,800 ש"ח.

שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אורן שגב, קבע: "הצדק עם המאשימה בכל הקשור לערכים החברתיים המוגנים, שנפגעו כתוצאה מהתנהלותה של הנאשמת. המסקנה המתבקשת מכך היא כי יש להחמיר בענישת הנאשמת באמצעות הטלת קנסות גבוהים, שיהוו הרתעה כלכלית אפקטיבית".

יפה סולימני, מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה: "מדובר בעבירות שתכליתן הינה הבטחה סוציאלית מינימאלית של זכויות לעובדים הן בהווה והן בעתיד. אי תשלום שכר מינימום מונע מהעובד את הרף המינימלי לקיום, וניכויים ואי העברה לפנסיה  משמעם, כי המעסיק פגע בזכות העובד להבטחת מינימום של קיום לעת זיקנה; בנוסף לאמור פעילות של קבלני כוח אדם/שירות ללא רישיון מלווה לעיתים קרובות גם בהפרת חוקי עבודה אחרים, כמו במקרה הנוכחי, מה שמדגיש את חשיבותם של מנגנוני הפיקוח של המשרד במסגרת הליכי הרישוי".

עו"ד גלי לוי, התובעת הראשית: "אני מברכת על החלטת בית הדין. לא תמיד בתי הדין לעבודה נותנים דגש מספיק לערכים החברתיים המוגנים שנפגעו במסגרת הפרת חוקי העבודה שאנו אוכפים ולעיתים קיימת סלחנות כלפי מבצעי עבירות שמובילה לפגיעה בהרתעה. גזר הדין המשמעותי לצד האמירה ברורה שיש מקום לקנסות גבוהים שיהוו הרתעה כלכלית אפקטיבית הוא חשוב, בפרט שהמדובר בהפרה משמעותית של מספר חוקי עבודה. אנו פועלים ונמשיך לפעול להעלאת רף הענישה ומיצוי הדין. זאת, על מנת שהעסקה עבריינית שבמסגרתה אף קיימת פגיעה בזכויותיהם של עובדים בכלל ואוכלוסיות מוחלשות בפרט – לא תהיה כדאית ולא תהווה חלק משוק העבודה הישראלי".

    תוכן עניינים