תפריט מכללת ידע

דף הבית » זכויות עובדים » תנאים סוציאליים » זכויות של נשים אשר עברו לידה שקטה

מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

זכויות של נשים אשר עברו לידה שקטה

הקדמה

לידה שקטה היא כינוי לתהליך שבו אישה עוברת הליך של לידה אך העובר נולד ללא רוח חיים.

בהתאם לסעיף 39 לחוק הביטוח הלאומי עובדת שעברה הפלה או ילדה עובר שאינו בין החיים לאחר שחלפו לפחות 22 שבועות של היריון, זכאית לזכויות דומות לאלה של יולדת.

בין הזכויות

מענק אשפוז – המוסד לביטוח לאומי מעביר לבית החולים תשלום עבור הוצאות האשפוז של העובדת.

מענק לידה – מענק כספי מהמוסד לביטוח לאומי הניתן לכל יולדת (בתנאי שעמדה בתנאי הזכאות).

חופשת לידה – העובדת תהיה זכאית, אם הועסקה לפחות שנה אצל המעסיק או באותו מקום עבודה, לחופשת הלידה (תקופת לידה והורות) אשר תארך 26 שבועות (כאשר 15 שבועות ממנה יהיו בתשלום דמי לידה). אם העובדת הועסקה פחות מ-12 חודשים אצל אותו מעסיק, היא תהיה זכאית לחופשת לידה של 15 שבועות (שחלקה או כולה בתשלום, בהתאם לתנאי הזכאות של דמי לידה).

העובדת תהיה רשאית לקחת חופשה ללא תשלום מתום חופשת הלידה לרבע מתקופת העסקתה אצל המעסיקה ועד לשנה. מאידך, העובדת תוכל לקצר את חופשת הלידה באישור בכתב מרופא ובתנאי שהחופשה תכלול לפחות 3 שבועות אחרי הלידה.

עובדת אשר עברה לידה שקטה ותתפטר מעבודתה במהלך 9 החודשים שלאחר הלידה לא תהיה זכאית לפיצויי פיטורים, בניגוד למצב של לידה "רגילה".

זכויות של נשים אשר עברו הפלה

בהתאם לסעיף 7 (א) לחוק עבודת נשים עובדת אשר עברה הפלה זכאית להיעדר מעבודתה שבוע לאחר ההפלה וככל שבעקבות ההפלה מצבה הבריאותי מחייב היעדרות ארוכה יותר, העובדת תהיה זכאית להיעדר למשך פרק הזמן שקבע הרופא, ועד לתקופה של 6 שבועות.

היעדרות מהעבודה עקב הפלה נחשבת ככל היעדרות בגין מחלה.

בהתאם לסעיף 9 (ו) לחוק עבודת נשים אסור למעסיק לפטר את העובדת בתקופה שנעדרה מעבודתה עקב הפלה  וככל שעובדת נעדרה מעבודתה עקב הפלה והמעסיק מעוניין לפטר אותה, תקופת היעדרותה לא תיחשב במניין ימי ההודעה המוקדמת.

    תוכן עניינים