תפריט מכללת ידע

מאמרים חדשים

מס הכנסה – מידע למעסיקים

חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 סוג המידעמידע בנושא מס הכנסהתאריך26.3.2024 חוק

קרא עוד »

הנחיות פיקוד העורף החל משבת 13.4.24

מאמרים קשורים לנושא: “חרבות ברזל” הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני הנחיות פיקוד העורף לקיום

קרא עוד »
ארכיון
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

חוק הגנת השכר

חוק הגנת השכר

שכר עבודה מוגדר על פי חוק כתשלומים להם זכאי העובד עקב ובמשך עבודתו. שכר עבודה כולל גם תשלומים עבור פריון עבודה, שעות נוספות וחגים.

שכר עבודה ישולם במזומן, בשיק, בהמחאת דואר או בכל דרך אחרת כפי שנקבעה בחוזה העבודה או בהסכם קיבוצי, כאשר שכר העבודה חייב להיות ניתן לפירעון במועד הקבוע בחוק.

קביעת אופן תשלום שכר לעובדים

חוק הגנת השכר כולל סעיפים שונים המעגנים את זכויותיו של העובד ואת חובת התשלום של המעביד. החוק קובע כי במידה וקיימת הסכמת העובד, יכול המעביד לשלם חלק מסוים מהשכר באוכל ובמשקאות הנצרכים במקום העבודה.

המעביד אינו רשאי לחייב את עובדו לרכוש מצרכים ממנו או להזדקק לשירותיו וכן אין עליו להגביל את זכותו של העובד לעשות שימוש בשכר עבודתו בכל דרך בה יבחר.

במדינת ישראל ישנם שני חוקים הנוגעים לשעות עבודה ורישומן בעסק:

חוק שעות עבודה ומנוחה וחוק הגנת השכר. חוק הגנת השכר מתייחס למשכורת המשולמת לעובד בגין עבודתו. החוק קובע את האופן בו ניתן ואמור להיות משולם שכר לעובדים וכן הוא כולל הגדרה לגבי הלנת שכר והעונש בגין עבירה זו.

תיקון חוק הגנת השכר

בשנת 2009 יצא תיקון לחוק הגנת השכר הכולל החמרה של סעיפים בחוק וזאת במטרה להבטיח שקיפות בפני העובד. על פי תיקון החוק, המעסיק מחויב לתעד את שעות העבודה ולעובד ישנה הזכות לעיין בחישוב השכר שלו.

במידה ועובד תובע את המעסיק שלו בגין אי תשלום על שעות עבודה, הרי שאין עליו להוכיח כלל את טענתו ועל המעסיק להציג רישום שעות עבודה של העובד על מנת להתגונן מפני התביעה בבית המשפט.

בקרת שכר מובילים בתחום דיני עבודה

בקרת שכר מתמחים במתן שירותים מקצועיים בתחום דיני עבודה.

צוות המשרד כולל משפטנים בכירים ומנוסים הפועלים במסירות ועל בסיס בקיאות משפטית וכלכלית במטרה להגיע לתוצאה הרצויה מבחינת הלקוח.

אנו נשמח להעניק לכם ייעוץ וליווי מקצועי לשם מיצוי זכויותיכם וכל זאת באחריות וביחס אישי ואדיב לכל לקוח.

עוד מאמרים

חקיקה

רפורמת מחירי התחבורה הציבורית "צדק תחבורתי"

עו"ד מור פפיר כהן "צדק תחבורתי" – פעימה ראשונה ביום 25.03.2024 נכנסה לתוקף רפורמת מחירי התחבורה הציבורית הנקראת "צדק תחבורתי". בפעימה הראשונה אשר נכנסה לתוקף

קרא עוד »
הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה

עדכון עליית: שכר המינימום – אפריל 2024

ביום ב', ה- 11/3/2024 , חתם שר העבודה יואב בן צור על צו להעלאת שכר המינימום. הצו נחתם בעיכוב לאור התנגדות המגזר העסקי וטענת המעסיקים

קרא עוד »
פרסומים

שעון קיץ 2024: מתי מזיזים את השעון? כל התשובות לקראת המעבר – פורסם באתר ישראל היום

בסוף השבוע הבא ישראל עוברת לשעון קיץ, כל מה שצריך לדעת לקראת המעבר • בדקנו מה בכלל הביא להחלטה להחליף את השעון – ומהן השלכותיה.

קרא עוד »

    תוכן עניינים