תפריט מכללת ידע

דף הבית » דיני עבודה » זכויות עובדי קבלן כוח אדם

מאמרים חדשים

מס הכנסה – מידע למעסיקים

חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 סוג המידעמידע בנושא מס הכנסהתאריך26.3.2024 חוק

קרא עוד »

הנחיות פיקוד העורף החל משבת 13.4.24

מאמרים קשורים לנושא: “חרבות ברזל” הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני הנחיות פיקוד העורף לקיום

קרא עוד »
ארכיון
אפריל 2024
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 

זכויות עובדי קבלן כוח אדם

ככלל, עובדי קבלן זכאים לכל הזכויות שלהן זכאי כל עובד, מכוח חוק ומכוח הסכמים קיבוציים. קבלן כוח אדם אחראי להענקת הזכויות שלהן זכאים העובדים לפי חוק ולפי הסכמים קיבוציים.​

עקרונות ותנאים לעניין העסקת עובדים על ידי קבלן כח אדם והחובות החלות על מעסיקיהם של עובדי קבלן (קבלן כוח אדם והמעסיק בפועל), נקבעו בחוק.

בנוסף לכך זכאים עובדי קבלן במגזר העסקי להטבות ייחודיות, כגון: שי לחג, מספר מוגדל של ימי חופשה ומחלה וכן להפרשת תשלומים לקרן פנסיה ולקרן השתלמות. זכויות אלה נקבעו בהסכם הקיבוצי, החל לפי צו ה​רחבה על כל המעסיקים העוסקים באספקת שירותי כח אדם למגזר העסקי ועל עובדיהם.

זכויות עובדי קבלן באבטחה, שמירה וניקיון

לעניין תנאי ההעסקה של עובדי קבלן בתחומי האבטחה, השמירה והניקיון, נקבעו הסדרים מיוחדים:

  • בהסכם קיבוצי ובצו הרחבה המעניקים לעובדים בענף הניקיון והתחזוקה הטבות ייחודיות כגון: תוספת ותק, החזר הוצאות נסיעה לעבודה וממנה, שי לחגים וקרן השתלמות.
  • בהסכם קיבוצי ובצו הרחבה המעניקים לעובדים בענף האבטחה והשמירה הטבות ייחודיות כגון: תנאי שכר מיוחדים, הגדלה של ימי מחלה וחופשה וקרן השתלמות.
  • בהסכם קיבוצי הקובע תנאי עבודה לעובדים המועסקים, על ידי קבלני שירות, במתן שירותי שמירה וניקיון למדינה, ובחוק המחיל את תנאי ההסכם הקיבוצי על כל העובדים המועסקים, על ידי קבלני שירות, במתן שירותי שמירה וניקיון בגופים ציבוריים.

חובות קבלן שירות ומקבל השירות

קבלן שירות אחראי להענקת הזכויות שלהן זכאים העובדים לפי חוק ולפי הסכמים קיבוציים. עם זאת, גם מקבל השירות אחראי להענקת חלק מהזכויות האמורות לעובדים והוא חייב לנקוט באמצעים סבירים על מנת למנוע פגיעה בזכויות עובדי קבלן השירות המועסקים אצלו.

הגבלת תקופת ההעסקה

ככלל,  אין להעסיק עובדים של קבלן כח אדם אצל מעסיק בפועל, למשך תקופה העולה על תשעה חודשים רצופים. במקרים חריגים בלבד, ניתן להאריך את תקופת ההעסקה אצל המעסיק בפועל לתקופה שלא תעלה על 15 חודשים, בכפוף לקבלת היתר להארכת תקופת ההעסקה.

העסקת עובדי קבלן לאחר תום תשעה חודשים

עובדים של קבלן כח אדם המועסקים אצל מעסיק בפועל, למשך תקופה העולה על תשעה חודשים רצופים, ייחשבו כעובדים של המעסיק בפועל.

אם ניתן היתר להארכת תקופת ההעסקה על ידי קבלן כח האדם, ולאחר מכן העובדים המשיכו לעבוד אצל המעסיק בפועל, ייחשבו העובדים לעובדים של המעסיק בפועל בתום תקופת ההארכה.

תקופת ההעסקה על ידי קבלן כוח האדם, של עובדים שנעשו לעובדים של המעסיק בפועל בנסיבות אלה, תובא בחשבון בחישוב הוותק של העובדים אצל המעסיק בפועל, כגון: לעניין חישוב פיצויי פיטורים, או תוספת ותק.

מקרים שבהם לא חלה ההגבלה

ההוראות לעניין הגבלת תקופת ההעסקה, לרבות לעניין חישוב הוותק, לא חלות על:

  1. עובדים של קבלן שירות.
  2. עובדים של קבלן כח אדם, שהם עובד זר המועסק בענף הבניין.
  3. עובדים של קבלן כח אדם המועסקים בתפקידי מחשוב, כלומר: בתחזוקה, פיתוח והטמעה של מערכות מחשוב.

עוד מאמרים

מס הכנסה

מס הכנסה – מידע למעסיקים

חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 סוג המידעמידע בנושא מס הכנסהתאריך26.3.2024 חוק סיוע להורים לילדים עד גיל שלוש (תיקוני חקיקה),… נפתחה מערכת

קרא עוד »
חרבות ברזל

הנחיות פיקוד העורף החל משבת 13.4.24

מאמרים קשורים לנושא: “חרבות ברזל” הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני הנחיות פיקוד העורף לקיום התקהלויות, מקומות עבודה ופעילויות חינוכיות. כך… עדכון עליית: שכר המינימום

קרא עוד »
ניוזלטר

עדכוני פסיקה וחקיקה מרץ 2024

לקוחות נכבדים, להלן עדכוני פסיקה וחקיקה מהחודש החולף.   עוד מאמרים בנושא… עדכוני פסיקה וחקיקה מרץ 2024 עדכוני פסיקה וחקיקה פברואר 2024 עדכוני פסיקה וחקיקה

קרא עוד »

    תוכן עניינים